het verhaal van
Bureau Ruimtekoers
Van Ruimtekoers Festival naar Bureau Ruimtekoers. Een omslag van organisatie die vraagt om een passende communicatie strategie én uitvoering, zodat het juiste verhaal verteld wordt.
‘Creativiteit, kunst en cultuur, duurzaamheid, verbinding tussen buurtbewoners, eigenlijk alles wat ik belangrijk vind.’
Vertelt een deelnemer tijdens een Ruimtekoers evenement. Precies dit is de reden waarom ik met veel plezier voor Bureau Ruimtekoers werk. Ruimtekoers creëert een podium van gelijkwaardigheid, waarop iedereen kan en mag meedoen.
Als marketingcoördinator bij Bureau Ruimtekoers heb ik het verhaal van Bureau Ruimtekoers achterhaald, geformuleerd en tot een communicatiestrategie ontwikkeld om het verhaal ook te kunnen vertellen. Basis daarvoor was in gesprek gaan met de doelgroepen: medewerkers, makers, inwoners en beleidsmakers interviewen. Zij vertelden mij hun ervaring en de unieke waarden van Bureau Ruimtekoers. Die pareltjes aan ervaringen en unieke waarden vormden ik samen met het organisatieverhaal, tot de identiteit van en de communicatiestrategie voor Bureau Ruimtekoers. Op dit moment werk ik met het team aan de uitvoering en coördineer ik de communicatiestrategie.